Tuesday, November 02, 2010

"sarapan yang sihat"

selamat pagi semua!

pagi ni makcik india yang biasa belikan sarapan saya tanya "kenapa hari ni tak nak kirim bfast"?
saya tukar menu la aunty.sy makan roti..
oh..apa pasal tukar roti?
saya jawab:saja je aunty,tukar selera(tetapi dalam hati..saya dah gemuk!)hehhehe

semalam selepas makan malam,saya mengajak ma pergi ke pasaraya untuk membeli "sarapan yang sihat",sampai di pasaraya saya mengambil 5 bekas yogurt,yummeh!brand marigold,salad,lobak dan tomato kecil serta pisang,dan sekotak susu segar..saya bertekad untuk bersarapan dengan sarapan yang sihat!yeah baby!

ok pagi ni saya bergitu semangat menyediakan sarapan pagi untuk saya, pukul 8.30pagi saya turun ke dapur membasuh lobak,tomato dan salad dan saya masukkan kedalam bfast box saya (mcm budak sekolah pun ada :)..hm..apa lagi?yogurt,aha hari ni saya nak makan peach yogurt,roti dengan planta 3 keping dan 2 pisang...

hasilnya sekrang saya kenyang dan begitu bersemangat untuk kekalkan sarapan yang sihat setiap hari :D

minggu ni adik saya,masniza dan syafiq akan pulang ke rumah!tak sabar rasanya hendak memancing bersama..tunang saya pun turut serta-misi untuk memilih design pelamin dan baju hari sabtu ini!
ahad ini juga kami akan ke shah alam untuk karnival pengantin 2010 :D-nanti saya akan ceritakan pengalaman saya di karnival pengantin okey :D

XOXOXOXOXO-misi mencari epel!

3 comments:

AyUmIshA said...

hahahah.. tgk smpai bile nak bfast mcm tu.. chayok2.. sy nak g cari nasi kerabu.. yummeh! :P

Unknown said...

waa oh can't wait!! :D
abg nak ikut kaklong ari ahad leh??!!
leh ambek gmbr byk2 huhu..

awaybackintolove said...

boleh2..mmg nak ajak abg pon!:D
nti kita balik pahang naik bas okey..