Friday, January 11, 2013

buku baru 2013

esok 12/01/2013-alhamdulillah 10 bulan dah ammar,Allahuakbar cepat nya masa berlalu,saya masih ingat lagi proses melahirkan ammar,sampai saya kena induce,sepatutnya ammar lahir 10/03/2012,tapi Allah maha tahu dan bijaksana mahukan ammar melihat dunia pada 12/03/2012 tepat pada pukul 5.10pm :),hari isnin sama hari rasulullah dilahirkan :)

pengalaman menjadi ibu sangatla indah,saya rasa sangat bahagia bila ada anak di sisi saya,saya makan dia ada,saya minum dia ada,saya bersiap nak pergi kerja dia ada..saya nak tidur dia ada,buat muka comel depan saya,buat muka "duck face",buat nangis2 depan saya..oh ammar,terima kasih hadir dalam hidup ummi,indahnya hidup ummi..

dan sehingga esok in sha ALLAH saya masih menyusu badan anak saya yang satu,AMMAR 'ARIF yang bermaksud ketua yang bijak..

ammar anak yang baik,yang senang dijaga,mungkin ammar memahami kami suami isteri berjauhan,saya handle ammar weekdays,tapi bila babah ammar balik hari minggu,dia akan amik tugas 24jam jaga ammar..

dan mungkin berkat susu ibu yang ALLAH bagi ammar tak mudah jatuh sakit,cuma bila ammar mencecah 9 bulan,ammar kena admit sbb campak,selsema batuk muntah datang dalam bentuk pakej,saya sabar dan mampu solat dan doa.

oh skrg ni saya mmg researcher terpantas!kalau ammar lain skit sy mula tekan butang google,demam batuk,beli produk apa solution,sampaikan at the end saya kecewa oh anak saya kena itu ke?teruk ke?selagi takdapat kepastian saya akan risau sendiri.

saya sebenarnya fobia selepas ammar dimasukkan ke hospital dia dicucuk jarum,saya tak sanggup dengar dia menjerit,tak sanggup lagi saya lihat dia menjerit kesakitan..sampaikan saya doa biarlah sakit tu berpindah kepada saya,sbb dia anak kecil tak tahu nak cakap sakit mana..



hehe ni la ammar,waktu ni ammar dengan makdik,teman saya pergi mahkamah temerloh,waktu ni ammar 8 bulan :)

ok akan update perkembangan ammar lepas ni, apa yang saya beli,pengalaman indah saya bersama AMMAR :)

2 comments:

mynameisdiha said...

'ok akan update perkembangan ammar lepas ni, apa yang saya beli,pengalaman indah saya bersama AMMAR :)'


so bila nak update? hahahaha :p update lah blog muna!

awaybackintolove said...

hahah baikla :D